/Files/images/аа.JPG

/Files/images/ааа.JPG

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

І СТУПЕНЯ Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти, затверджена рішенням Колегії МОН України від 22.02.2018 р. (1-2 класи) під керівництвом Шиян Р.Б. Українська мова. Літературне читання. Математика. Інформатика. Природознавство. Я у світі. Основи здоров’я. Образотворче мистецтво. Музичне мистецтво. Трудове навчання. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 класи. Затверджено МОН України від 05.08.2016 р. № 948. Англійська мова. Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти. Іноземні мови. 1-4 класи, розроблена під керівництвом О.Я. Савченко (затверджена Колегією Міністерства освіти і науки 22 лютого 2018 року). «Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов, 1-4 класи», Видавничий дім «Освіта», 2012 з урахуванням змін визначених наказом МОН України від 05.08.2016 №948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів» (додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 17.08.2016 р. №1/9-437). Інформатика 2-4 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом МОН України від 05.08.2016 № 948
Корекційно-розвиткові заняття в інклюзивних класах (1-Б, 2-А, 3) проводяться за програмами: Корекція розвитку. Програми з корекційно-розвиткової роботи для підготовчих, 1-4-х класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку, для дітей із порушенням опорно-рухового апарату, для дітей із тяжкими порушеннями мовлення. Ритміка. Програма з корекційно-розвиткової роботи для підготовчих, 1-4-х класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку. Розвиток мовлення. Програма з корекційно-розвиткової роботи для підготовчих, 1-4-х класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку. Логоритміка. Програма з корекційно-розвиткової роботи для підготовчих, 1-4-х класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із тяжкими порушеннями мовлення. Корекція мовлення. Програма з корекційно-розвиткової роботи для підготовчих, 1-4-х класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із зтяжкими порушеннями мовлення. Лікувальна фізкультура. Програма з корекційно-розвиткової роботи для підготовчих, 1-4-х класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із порушенням опорно-рухового апарату. Лікувальна фізкультура. Програма з корекційно-розвиткової роботи для підготовчих, 1-4-х класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із тяжкими порушеннями мовлення.
ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ІІ СТУПЕНЯ Українська мова Українська мова 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх закладів українською мовою навчання (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 р. № 804).
Англійська мова Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов 5-9 класи», К., 2017. Німецька мова. «Програми для загальноосвітніх закладів». Друга іноземна мова 5-11 класи» К., 2017 р. затверджена наказом МОН України від 20.04.2018 р. № 408.
Історія Програма «Історія України. Всесвітня історія. 5-9 класи» затверджено МОН України (наказ від 07.06.2017 р. № 804). 9 клас. Основи правознавства. Навчальна програма з правознавства для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 р. № 804
Зарубіжна література Світова література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804; 10
Математика Математика. 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Програма затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 р. № 804. (автори М.І. Бурда, Б.В. Кудренко, О.Я. Біляні, А.І. Лазаренкова, О.І. Буковська, Т.С. Кіндюх, О.Є. Лисенко, А.В. Миляник, Н.В. Панова, А.В. Паньков).
Трудове навчання 5-9 класи «Навчальна програма з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи» (оновлена). Затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 р. № 804.
Біологія Навчальна програма для учнів 6 - 9класів загальноосвітніх навчальних закладів (за новим Державним стандартом) затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Основи здоров’я Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Основи здоров’я. 5-9 класи» (авт. Бойченко Т.Є. та ін.). Програму розроблено на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23. 11. 2011 р. № 1392) з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20. 04. 2011 р. № 462) та відповідно до положень «Концепції Нової української школи» (2016)
Хімія Навчальна програма для учнів 7-9класів загальноосвітніх навчальних закладів (за новим Державним стандартом) затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Інформатика 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804 11
Фізика Навчальна програма для учнів 7-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів здійснюється за новою програмою, затверджена наказом Міністерством освіти і науки України № 585 від 29.05.2015 р., зі змінами від 07.06.2017 року № 804.
Географія Географія 6-9 класи оновлена навчальна програма, затверджена МОН України від 07.06.2017 р. № 804 з використанням методичних рекомендацій, підготовлених МОН України спільно з НАПН України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» (лист МОН України від 09.08.2017 р. № 1/9-436). (наказ МОН МСУ від 29.05.2015 № 585 «Про затвердження змін до навчальних програм для ЗНЗ ІІ ступеня»).
Образотворче мистецтво Мистецтво 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Фізична культура Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи. Затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407
ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ІІІ СТУПЕНЯ Українська мова Українська мова 10 клас. Рівень стандарту. Відповідно до навчальних програм, затверджена МОН України від 23.10.2017 р. № 1407. Українська мова 11 клас. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Профільний рівень. Затверджено МОН України (наказ МОН від 28.10.2010 р. № 1021). Українська література 11 клас. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Профільний рівень. Затверджено МОН України (наказ МОН від 28.10.2010 р. № 1021).
Англійська мова Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов 10-11 класи», К., 2018. Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів 10-11 класи. Рівень стандарту. Затверджена МОН України від 22.02.2010 р.№ 122. Німецька мова. «Програми для загальноосвітніх закладів». Друга іноземна мова 5-11 класи» К., 2017 р. затверджена наказом МОН України від 20.04.2018 р. № 408.
Історія Програма «Історія України. Всесвітня історія. 10-11 класи» затверджено МОН України (наказ від 23.10.2017 р. № 1407). 10 клас. Громадянська освіта (інтегрований курс). Навчальна програма інтегрованого курсу для 10 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 р. № 1407 11 клас. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів "Людина і світ"(Рівень стандарту/Академічний рівень), затверджена наказом МОН України від 28.10.2010 № 1021
Зарубіжна література Зарубіжна література 10 клас. Навчальна програма (рівень стандарту та профільний рівень), що затверджені наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407. Зарубіжна література 11 клас. Навчальна програма затверджена наказом Міністерства 12 освіти і науки України від 28.10.2010 № 1021 (крім рівня стандарту та академічного рівня зі 13 змінами 2016 року).
Математика 10 клас. Навчальна програма з математики (Алгебра і початки аналізу та геометрія ) для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту. Програма затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 р. № 1407. 11 клас. Навчальна програма з математики для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту. Затверджено МОН України від 14.07.2016 р. № 826.
Трудове навчання 10-11 класи. Навчальна програма «Технології 10-11 класи. Рівень стандарту, академічний рівень». (автор Терещук Н.І. та ін.).
Захист Вітчизни Навчальна програма «Захист Вітчизни» 10 клас для навчальних закладів системи загальної середньої освіти (рівень стандарту) «Затверджено Міністерством освіти і науки України». (Наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407) Програма для загальноосвітніх закладів «Захист Вітчизни 10-11 клас». Рекомендовано МОН України від 29.05.2014 р. № 637. Наказ МОН України про внесення змін до навчальної програми «Захист Вітчизни» для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів від 30.07.2015 р. № 826.
Біологія Біологія. Екологія. Навчальна програма для учнів 10-11 клас: рівень стандарту. Затверджено наказ МОН України (від 23.10.2017 р. № 1407).
Хімія Навчальна програма для учнів 10-11 клас: рівень стандарту. Затверджено наказ МОН України (від 23.10.2017 р. № 1407). Навчальна програма для учнів 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту зі змінами, затвердженими наказом МОН України № 826 від14.07.2016
Інформатика 10 клас. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена МОН України від 23.10.2017 р. № 1407. 14 11 клас. Програма затверджена Постановою Кабінетом Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1392 відповідно до навчальних планів освітньої програми для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом МОН України від 20.04.2018 р. № 408. 15
Фізика Навчальна програма для учнів 10 класу закладів загальної середньої совіти ІІІ ступенів (наказ МОН № 408 від 24.04.2018 р.). Рівень стандарту.
Астрономія Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 11 клас. Затверджена Міністерством освіти і науки України від 27.08.2010 року № 834 «Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня».

Географія

Географія 10 клас за новою програмою, затвердженою наказом МОН України від 23.10.2017 р. № 1407.

Економіка 11 клас. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту. Затверджена МОН України від 28.10.2010 р. № 1021.

РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН ЗАКЛАДУ

НА 2018-2019 Н.Р.

Розподіл годин варіативної складової

1. Збільшення годин на вивчення окремих предметів:

- Математика – 1 год. (11 клас).

- 1 год. (10 клас).

- Зарубіжна література - 1 год. (10 клас).

- Історія України – 0,5 год. (11 клас).

2. Курси за вибором:

- Зарубіжна література – по 1 год. в 2-4-х класах (всього – 5 год.);

- Рівнезнавство – 1 год. в 8 клас1;

- Основи християнської етики – по 0,5 год. в 5-8 класах (всього – 3,5 год.).

3. Індивідуальні та групові заняття:

1-і класи – по 1 год.(всього – 2 год.);

2, 4 класи – по 1 год.(всього – 4 год.);

3 клас – 2 год.;

9 клас – 1 год. (біологія);

– 2 год. (історія);

10 клас – 1 год. (українська мова);

11 клас – 1 год. (українська мова);

– 1 год. (історія України);

– 1 год. (біологія).

4. Для поділу класу на групи при вивченні предмету:

- Трудове навчання – по 2 год. в 5- 6-х класах (всього – 8 год.);

– по1 год. в 7,9-х класах (всього – 4 год.)

- Технології – 1 год. в 11 класі.

Таблиця № 1

Початкова школа з українською мовою навчання

Освітні галузі
Навчальні предмети
Кількість годин на тиждень
1-А Разом
Мовно-літературна Українська мова 5 5
Іншомовна освіта Іноземна мова 2 2
Математична. Математика 3 3
Природнича Я досліджую світ 7 7
Соціальна і здоров’я збережувальна
Громадянська і історична
Технологічна
Інформативна
Мистецька. Музичне мистецтво 1 1
Образотворче мистецтво 1 1
Фізкультурна Фізична культура 3 3
Разом (з фізкультурою) 22 22
Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять 1 1
Гранично допустиме тижневе навантаження на учня 20 20
Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і варіативної складових, що фінансується з бюджету(без урахування поділу класу на групи) 23 23

Таблиця № 2

1-Б клас з інклюзивним навчанням

з української мовою навчання

Освітні галузі
Навчальні предмети
Кількість годин на тиждень
1-Б Інклюзія (затримка психічного розвитку) Разом
Мовно-літературна Українська мова 5 5
Іншомовна освіта Іноземна мова 2 2
Математична. Математика 3 3
Природнича Я досліджую світ 7 7
Соціальна і здоров’я збережувальна
Громадянська і історична
Технологічна
Інформативна
Мистецька. Музичне мистецтво 1 1
Образотворче мистецтво 1 1
Фізкультурна Фізична культура 3 3
Разом (з фізкультурою) 22 22
Корекційно-розвиткові заняття Корекція розвитку 2 2
Ритміка 1 1
Розвиток мовлення 2 2
Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять 1
Гранично допустиме тижневе навантаження на учня 20
Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і варіативної складових, що фінансується з бюджету(без урахування поділу класу на групи) 23 5 28

Таблиця № 3

Початкова школа з українською мовою навчання

Освітні галузі Предмети Кількість годин на тиждень у класах
2-Б 4-А 4-Б 2-4
Мови і літератури (мовний і літературний компоненти) Українська мова 7 7 7 21
Іноземна мова 2 2 2 6
Математика Математика 4 4 4 12
Природознавство Природознавство 2 2 2 6
Суспільствознавство Я у світі - 1 1 2
Мистецтво Музичне мистецтво 1 1 1 3
Образотворче мистецтво 1 1 1 3
Технології Трудове навчання 1 1 1 3
Інформатика 1 1 1 3
Здоров’я і фізична культура Фізична культура 3 3 3 9
Основи здоров’я 1 1 1 3
Разом (з фізкультурою) 23 24 24 71
Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять 2 2 2 6
Курс за вибором. Зарубіжна література 1 1 1 3
Індивідуальні консультації та групові заняття 1 1 1 3
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня 22 23 23 68
Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і варіативної складових, що фінансуються з бюджету (без урахування поділу класів на групи) 25 26 26 77

Таблиця № 4

2-А клас з інклюзивним навчанням

з українською мовою навчання

Освітні галузі
Навчальні предмети
Кількість годин на тиждень
2-А клас Інклюзія (порушення опорно-рухового апарату) разом
Мови і література Українська мова 7 7
Іноземна мова 2 2
Математика Математика 4 4
Природознавство Природознавство 2 2
Суспільствознавство Я у світі - -
Здоров’я і фізична культура Фізична культура 3 3
Основи здоров’я 1 1
Технології Трудове навчання 1 1
Інформатика 1 1
Мистецтво Музичне мистецтво 1 1
Образотворче мистецтво 1 1
Разом (з фізкультурою) 23 23
Корекційно-розвиткові заняття Корекція розвитку 2 2
Лікувальна фізкультура 2 2
Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять 2 - 2
Курс за вибором. Зарубіжна література 1 - 1
Індивідуальні консультації, групові заняття 1 1
Гранично допустиме навчальне навантаження на учня (без корекційно-розвиткових занять) 22 - 22
Сумарна кількість годин інваріантної і варіативної складових 25 4 29

Таблиця № 5

3 клас з інклюзивним навчанням

з українською мовою навчання

Освітні галузі
Навчальні предмети
Кількість годин на тиждень
3-Б клас Інклюзія (тяжке порушення мовлення) разом
Мови і література Українська мова 7 7
Іноземна мова 2 2
Математика Математика 4 4
Природознавство Природознавство 2 2
Суспільствознавство Я у світі 1 1
Здоров’я і фізична культура Фізична культура 3 3
Основи здоров’я 1 1
Технології Трудове навчання 1 1
Інформатика 1 1
Мистецтво Музичне мистецтво 1 1
Образотворче мистецтво 1 1
Разом (з фізкультурою) 24 24
Корекційно-розвиткові заняття Корекція мовлення 2 2
Корекція розвитку 2 2
Логоритміка 1 1
Лікувальна фізкультура 1 1
Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять 2 - 2
Курс за вибором. Зарубіжна література 1 - 1
Індивідуальні консультації, групові заняття 1 - 1
Гранично допустиме навчальне навантаження на учня (без корекційно-розвиткових занять) 23 23
Сумарна кількість годин інваріантної і варіативної складових 26 6 32

Таблиця № 6

Освітні галузі Предмети Кількість годин на тиждень у класах
5-А 5-Б 6-А 6-Б 7-А 7-Б 8 9-А 9-Б 5-9
Мови і літератури Українська мова 3,5 3,5 3,5 3,5 2,5 2,5 2 2 2 25
Українська література 2 2 2 2 2 2 2 2 2 18
Перша іноземна мова 3 3 2 2 2 2 2 2 2 20
Друга іноземна мова 2 2 2 2 2 2 2 2 2 18
Зарубіжна література 2 2 2 2 2 2 2 2 2 18
Суспільство-знавству Історія України 1 1 1 1 1 1 1,5 1,5 1,5 10,5
Всесвітня історія - - 1 1 1 1 1 1 1 7
Основи правознавства - - - - - - - 1 1 2
Мистецтво Музичне мистецтво 1 1 1 1 1 1 - - - 6
Мистецтво - - - - - - 1 1 1 3
Образотворче мистецтво 1 1 1 1 1 1 - - - 6
Математика Математика 4 4 4 4 - - - - - 16
Алгебра - - - - 2 2 2 2 2 10
Геометрія - - - - 2 2 2 2 2 10
Природознавство Природознавство 2 2 - - - - - - - 4
Біологія - - 2 2 2 2 2 2 2 14
Географія - - 2 2 2 2 2 1,5 1,5 13
Фізика - - - - 2 2 2 3 3 12
Хімія - - - - 1,5 1,5 2 2 2 9
Технології Трудове навчання 2 2 2 2 1 1 1 1 1 13
Інформатика 1 1 1 1 1 1 2 2 2 12
Здоров’я і фізична культура Основи здоров’я 1 1 1 1 1 1 1 1 1 9
Фізична культура 3 3 3 3 3 3 3 3 3 27
Разом 28,5 28,5 30,5 30,5 32 32 32,5 34 34 282,5
Додатковий час на предмети, курси за вибором, індивідуальні заняття та консультації 2,5 2,5 3,5 3,5 3 3 3,5 2 2 25,5
Курси за вибором. Рівнезнавство - - - - - - 1 - - 1
Курс за вибором. Основи християнської етики 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 - - 3,5
Поділ класу на групи:
Трудове навчання 2 2 2 2 1 1 - 1 1 12
Індивідуальні та групові заняття - - 1 1 1,5 1,5 2 1 1 9
Гранично допустиме навчальне навантаження 28 28 31 31 32 32 33 33 33 284
Всього (без урахування поділу класів на групи) 31 31 34 34 35 35 36 36 36 308

Основна школа з українською мовою навчання

Таблиця № 7

Старша школа з українською мовою навчання

Навчальні предмети Кількість годин на тиждень за профілями навчання
Профільний предмет. Технології Філологічний напрям. Профіль української філології Разом
10 11 10-11
Базові предмети
Українська мова 2 4 6+1
Українська література 2 4 6
Зарубіжна література 1+1 3 4
Іноземна мова 2 3 5+1
Історія України 1,5 1,5+0,5 3
Всесвітня історія 1 1 2
Громадянська освіта: правознавство економіка людина і світ 2 - 2
- 1 1
- 0,5 0,5
Художня культура. Мистецтво 1 0,5 1,5
Математика 3+1 3+1 6+2
Алгебра - - -
Геометрія - - -
Біологія. Екологія 2 2 4
Географія 1,5 - 1,5
Фізика. Астрономія 3 2,5 5,5
Хімія 1,5 1 2,5
Технології 6 1 7
Інформатика 1 1 2
Фізична культура і здоров’я 3 2 5
«Захист Вітчизни» 1,5 1,5 3
Разом 35+2 32,5+1,5 67,5+3
Варіативна складова 1 4 5
Поділ класу на групи при вивченні предмету:
Технології 1 1
Індивідуальні та групові заняття: 1 3 4
Граничнодопустиме навчальне навантаження на учня 33 33 66
Всього (без урахування поділу класів на групи) 38 38 76

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

КУРСИ ЗА ВИБОРОМ

Основи християнської етики 5-8 класах. «Основи християнської етики для учнів 1-4, 7-11 класів» рекомендована Міністерством освіти і науки України (Лист 1/ІІ-6347 від 13 липня 2010 року). У 2015 році поновлено гриф на програму "Основи християнської етики". (Позиція 2966. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. «Основи християнської етики» 1-11 кл. Свічадо. Лист МОН від 16.07.2015 №1/11-10027)

Рівнезнавство 8 клас. Пасічник О.Б., Грещук Т.М.,Гуменюк Л.В.Програма навчального курсу «Рівнезнавство».– Рівне,2007 (Наказ УОН РОДА від 04.09.2008 №386)

Зарубіжна література 2-4 класи. Програма «Зарубіжна література» 2-4 класи. Рекомендована МОН України (лист № 1/11-3761 від 12.08.2012 р.).

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

№ з/п Ключові компетентності Компоненти
1 Спілкування державною (і рідною — у разі відмінності) мовами Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах (у текстовій формі, таблицях, діаграмах, на графіках); розуміти, пояснювати і перетворювати тексти задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні термінологію з окремих предметів, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на тематику окремого предмета; поповнювати свій словниковий запас. Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань. Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей, доведення правил, теорем
2 Спілкування іноземними мовами Уміння: здійснювати спілкування в межах сфер, тем і ситуацій, визначених чинною навчальною програмою; розуміти на слух зміст автентичних текстів; читати і розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів із різним рівнем розуміння змісту; здійснювати спілкування у письмовій формі відповідно до поставлених завдань; використовувати у разі потреби невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів; ефективно взаємодіяти з іншими усно, письмово та за допомогою засобів електронного спілкування. Ставлення: критично оцінювати інформацію та використовувати її для різних потреб; висловлювати свої думки, почуття та ставлення; адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови та інших навчальних предметів, розглядаючи його як засіб усвідомленого оволодіння іноземною мовою; обирати й застосовувати доцільні комунікативні стратегії відповідно до різних потреб; ефективно користуватися навчальними стратегіями для самостійного вивчення іноземних мов. Навчальні ресурси: підручники, словники, довідкова література, мультимедійні засоби, адаптовані іншомовні тексти.
3 Математична компетентність Уміння: оперувати текстовою та числовою інформацією; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях. Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного й оборонного потенціалу держави, успішного вивчення інших предметів. Навчальні ресурси: розв'язування математичних задач, і обов’язково таких, що моделюють реальні життєві ситуації
4 Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі; будувати та досліджувати природні явища і процеси; послуговуватися технологічними пристроями. Ставлення: усвідомлення важливості природничих наук як універсальної мови науки, техніки та технологій. усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях Навчальні ресурси: складання графіків та діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу
5 Інформаційно-цифрова компетентність Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень. Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання; усвідомлення важливості інформаційних технологій для ефективного розв’язування математичних задач. Навчальні ресурси: візуалізація даних, побудова графіків та діаграм за допомогою програмних засобів
6 Уміння вчитися впродовж життя Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити правильність власного судження або визнавати помилковість. Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності. Навчальні ресурси: моделювання власної освітньої траєкторії
7 Ініціативність і підприємливість Уміння: генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення; використовувати критерії раціональності, практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення; аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати; використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання. Ставлення: ініціативність, відповідальність, упевненість у собі; переконаність, що успіх команди – це й особистий успіх; позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших. Навчальні ресурси: завдання підприємницького змісту (оптимізаційні задачі)
8 Соціальна і громадянська компетентності Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях; співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль в командній роботі; аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет; орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись на різні дані. Ставлення: ощадливість і поміркованість; рівне ставлення до інших незалежно від статків, соціального походження; відповідальність за спільну справу; налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків; повага до прав людини, активна позиція щодо боротьби із дискримінацією. Навчальні ресурси: завдання соціального змісту
9 Обізнаність і самовираження у сфері культури Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії; враховувати художньо-естетичну складову при створенні продуктів своєї діяльності (малюнків, текстів, схем тощо). Ставлення: культурна самоідентифікація, повага до культурного розмаїття у глобальному суспільстві; усвідомлення впливу окремого предмета на людську культуру та розвиток суспільства. Навчальні ресурси: математичні моделі в різних видах мистецтва
10 Екологічна грамотність і здорове життя Уміння: аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події в державі на основі різних даних; враховувати правові, етичні, екологічні і соціальні наслідки рішень; розпізнавати, як інтерпретації результатів вирішення проблем можуть бути використані для маніпулювання. Ставлення: усвідомлення взаємозв’язку кожного окремого предмета та екології на основі різних даних; ощадне та бережливе відношення до природніх ресурсів, чистоти довкілля та дотримання санітарних норм побуту; розгляд порівняльної характеристики щодо вибору здорового способу життя; власна думка та позиція до зловживань алкоголю, нікотину тощо. Навчальні ресурси: навчальні проекти, завдання соціально-економічного, екологічного змісту; задачі, які сприяють усвідомленню цінності здорового способу життя

НАВЧАННЯ ЗА НАСКРІЗНИМИ ЛІНІЯМИ РЕАЛІЗУЄТЬСЯ ЧЕРЕЗ:

- організацію навчального середовища;

- окремі предмети;

- курси за вибором;

- позакласну навчальну роботу;

- роботу гуртків.

Наскрізна лінія Коротка характеристика
Екологічна безпека й сталий розвиток Формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь. Проблематика наскрізної лінії реалізується через завдання з реальними даними про використання природних ресурсів, їх збереження та примноження. Аналіз цих даних сприяє розвитку бережливого ставлення до навколишнього середовища, екології, формуванню критичного мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини. Можливі уроки на відкритому повітрі.
Громадянська відповідальність Сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства. Ця наскрізна лінія освоюється в основному через колективну діяльність (дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо), яка поєднує окремі предмети між собою і розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок. Вивчення окремого предмета має викликати в учнів якомога більше позитивних емоцій, а її зміст — бути націленим на виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. Приклад вчителя покликаний зіграти важливу роль у формуванні толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних досягнень.
Здоров'я і безпека Завданням наскрізної лінії є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище. Реалізується через завдання з реальними даними про безпеку і охорону здоров’я (текстові завдання, пов’язані з середовищем дорожнього руху, рухом пішоходів і транспортних засобів). Варто звернути увагу на проблеми, пов’язані із ризиками для життя і здоров’я. Вирішення проблем, знайдених з «ага-ефектом», пошук оптимальних методів вирішення і розв’язування задач тощо, здатні викликати в учнів чимало радісних емоцій.
Підприємливість і фінансова грамотність Наскрізна лінія націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо). Ця наскрізна лінія пов'язана з розв'язуванням практичних завдань щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування економного ставлення до природних ресурсів.

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

ГУРТКОВА РОБОТА

Школа безпеки. Навчальна програма з позашкільної освіти військово-патріотичного напряму «Школа безпеки» (затверджено наказом управління освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради від 04.09.2017 №323).

Колектив естрадної пісні. Навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму "Колектив естрадної пісні" (Затверджено управлінням освіти. Наказ № 416-осн. від 20.10.2015 р.).

Шахи. Навчальна програма для закладів позашкільної освіти, загальноосвітніх навчальних закладів і палаців культури і творчості. Схвалено комісією з фізичної культури Науково-методичної Ради Міністерства освіти і науки України (лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 19.07.2010 № 1.4/18-Г-609).

Хореографічний. Програма хореографічного гуртка Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Лист Міністерства освіти і науки України № 1/11-3839 від 12.07.2005 р.).

Спортивний туризм. Український державний центр туризму і краєзнавства учнівської молоді Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України Навчальна програма " Спортивний туризм" ( для учнів 5-10 класів) ( лист №1/11-4293)

В’язання гачком. Навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму декоративно-ужиткового профілю "В'язання гачком" (затверджено наказом управління освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради від 19.09.2013 р. № 459).

Людина і довкілля. Навчальна програма з позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму. Схвалено для використання в позашкільних навчальних закладах» (протокол засідання науково-методичної комісії з позашкільної освіти Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України від 12 червня 2015 року).

Історичне краєзнавство. Програма Гуртка «Історичне краєзнавство» Рекомендовано Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України. Лист від 02.04.2012 № 1/11-42193 авт. Савченко Н.В., Бондарчук Д.О.

Театральне мистецтво. Навчальна програма з позашкільної совіти художньо-естетичного напрямку. Рекомендована МОН України (лист від 08.04.2016 р. № 1/11-4657).

Кiлькiсть переглядiв: 437

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.